Translate

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2011

ΜΠΡΟΚΟΛΟ

Τι έιναι το μπρόκολο;
Το μπρόκολο είναι μέλος της οικογένειας των σταυρανθών και εχει πολύ στενή σχέση με το κουνουπίδι. Άυτό το νόστιμο λαχανικό περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά από κάθε άλλο λαχανικό! Μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που περιέχοντε στο μπρόκολο είναι βιταμίνη Α, C ,D και Ε, β-καροτένιο, ασβέστιο,φυτικές ίνες, σίδηρος, φολικό οξύ και αντιοξειδωτικά. Σύμφωνα με έρευνες τρόφιμα με αυξημένη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά προστατεύουν από την εμφάνιση καρκίνου και καρδιακών ασθενειών.
Σύμφωνα με μία ανάλυση του Αμερικάνικου Ινστιτούτου για τον Καρκίνο που έγινε το 1987, έξι στις εφτά πληθισμιακές μελέτες έδειξαν ότι όσο περισσότερα σταυρανθή λαχανικά τρώμε, τόσο λιγοστεύουν οι πιθανότητες να πάθουμε καρκίνο του παχέως εντέρου, ενώ περιορίζονται και η εξέλιξη άλλων μορφών καρκίνου.
Λόγω της αυξημένης περιεκτηκότητάς του σε καροτενοειδή όπως β-καροτένιο που είναι πρόδρομος ουσία της βιταμίνης Α, η οποία εμποδίζει την ενεργοποιήση των καρκινικών κυττάρων. Χάρη στην παρουσία των καροτενοειδών, τα μπρόκολα είναι πολύ δημοφιλή για την θεραπεία των δερματικών προβλημάτων.
Η συνδυασμένη παρουσία σιδήρου, βιταμίνης C και φολικού οξέος συμβάλλει επίσης στην καταπολέμηση της αναιμίας, προστατεύει από συγγενείς διαμαρτίες διαπλάσεως,και αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας όσων πάσχουν από χρόνια κόπωση.
Τα 100γρ. μπρόκολου καλύπτουν σχεδόν το 1/3 των ημερήσιων αναγκών σε βιταμίνη Ε, και έτσι τα μπρόκολα προφυλάσουν την καρδιά μας και το κυκλοφοριακό μας σύστημα.
Οι ενώσεις που παράγονται στη διάρκεια της πέψης των σταυρανθών λαχανικών εμποδίζουν τον σχηματισμό ελεύθερων ριζών και είναι πολύτιμα για όσους έχουν προβλήματα με τις αρθρώσεις τους.


Κύρια Χαρακτηριστικά:
• Ενέργεια ανά 100γρ = 34 Θερμίδες
• Καταποεμούν τα συμπτώματα της χρόνιας κόπωσης, την αναιμία, το στρες, και είναι ευεργετικά για τις γυναίκες που σχεδιάζουν να μείνουν έγκυες.
• Πολύτιμα για την πρόληψη του καρκίνου.
• Καταπολεμούν τα δερματικά προβλήματα, τις υποτροπιάζουσες λοιμώξεις, και τονώνουν το ανοσοποιητικό.
• Τρώγονται καλύτερα ελαφρά βρασμένα στον ατμό.



Τετάρτη, 21 Σεπτεμβρίου 2011

ΜΥΘΟΣ Ή ΑΛΗΘΕΙΑ;


-          Ο  συνδυασμός υδατάνθρακα και πρωτεΐνης παχαίνει;
-          Οι μονοφαγικές δίαιτες (μόνο υδατάνθρακες «Άτκινς»  ή μόνο πρωτεΐνες «κετογονικές δίαιτες») κάνουν καλό στην υγεία και στο χάσιμο κιλών;


ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 

ΜΥΘΟΣ: Ο ανθρώπινος οργανισμός κατά την διεργασία της πέψης όταν η τροφή φτάσει στο στομάχι εκκρίνει κάποια ενζυμα τα οποία διασπούν τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες σε μικρότερα σωματίδια (σάκχαρα και αμινοξέα αντίστοιχα) ούτος ώστε να μπορέσουν να απορροφηθούν από το λεπτό έντερο. Αυτή η ενέργεια μπορεί να γίνει ταυτόχρονα και για τους υδατάνθρακες και για τις πρωτεΐνες, άρα δεν υφίσταται λόγος δυσπεψίας από τον συνδυασμό καθώς επίσης και δεν αποτελεί  αιτία αύξησης σωματικού βάρους γιατί από μόνα τους πολλά τρόφιμα είναι συνδυασμός υδατάνθρακα και πρωτεΐνης. Για παράδειγμα γαλακτοκομικά , δημητριακά και λαχανικά. Με την λογική αυτή θα πρέπει να αφαιρέσουμε από το ημερήσιο διαιτολόγιο μας  3 ομάδες τροφίμων που αυτό αντιτίθεται στις αρχές της Μεσογειακής Διατροφής η οποία σύμφωνα με έρευνες θεωρείτε η πλέον υγιεινή Διατροφή και παράγοντας αντιμετώπισης της παχυσαρκίας, και να τρώμε ΜΟΝΟ φρούτα που είναι η μόνη ομάδα τροφίμων που περιέχει αποκλειστικά και μόνο υδατάνθρακες ή ΜΟΝΟ κρέας που περιέχει πρωτεΐνες και λίπος. Και καταλήγουμε να κάνουμε μια μονοφαγική δίαιτα η οποία είναι στερητική γιατί ακριβώς περιέχει 3 από τις 6 ομάδες τροφίμων της Μεσογειακής δίαιτας με αποτέλεσμα να στερούμαστε θρεπτικά συστατικά  που περιέχονται στα λαχανικά , δημητριακά και γαλακτοκομικά, ανθυγιεινή γιατί περιέχει αρκετό κρέας το οποίο σχετίζεται σύμφωνα με έρευνες με αυξημένη εμφάνιση καρδιαγγειακών νοσημάτων, νοσημάτων του εντέρου και παχυσαρκίας.
Όσον αφορά για το αν η δίαιτα αυτή είναι αποτελεσματική, αυτό οφείλεται στους ¨αριθμούς ¨ , όταν ένα άτομο φάει λιγότερες θερμίδες από τις ημερήσιες θερμιδικές του ανάγκες είναι πολύ φυσιολογικό να αδυνατίσει. Το θέμα μας είναι όμως τι θα είναι τα κιλά που θα χάσει; Θα είναι λίπος , θα είναι υγρά ή μυϊκή μάζα; Με την μόνοφαγική δίαιτα και γενικά με τις διάφορες στερητικές δίαιτες χάνεις βάρος σε γρήγορο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των κιλών που χάνεται να είναι υγρά και μυϊκή μάζα.
Ο οργανισμός μας για να επιβιώσει χρειάζεται ποικιλία τροφίμων ούτος ώστε να λάβει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται στις σωστές ποσότητες ώστε να αποφευχθούν ανεπάρκειες βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Όσων αφορά τα θερμιδογόνα θρεπτικά συστατικά υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη από αυτά ο οργανισμός μας χρειάζεται συγκεκριμένα  ποσοστά το παραπάνω δεν το χρειάζεται και το αποθηκεύει με αποτέλεσμα να μην χάνουμε βάρος και να κολλάμε στα ίδια κιλά για αρκετό καιρό.

Συμπερασματικά οι μονοφαγικές δίαιτες μπορεί να υπόσχονται μεγάλη απώλεια βάρους αλλά όχι λίπους που αυτό είναι που μας ενδιαφέρει, επίσης θα κρατήσει μικρό χρονικό διάστημα λόγω του ότι τα κιλά που θα χαθούν δεν θα είναι λίπος και αυτή η δίαιτα δεν μπορεί να υιοθετηθεί εφόρου ζωής, όταν σταματήσει τα κιλά θα επιστρέψουν διπλάσια ίσως γιατί μετά από μια στέρηση συνήθως έρχεται η έξαρση. Τέλος το σημαντικότερο είναι ότι θα προκαλέσει διάφορες ανεπάρκειες βιταμινών και ιχνοστοιχείων για το λόγω του ότι απαγορεύει την κατανάλωση 3 ομάδων τροφίμων.
Δεν υπάρχουν έρευνες που να αποδεικνύουν ότι η μονοφαγική δίαιτα βοηθάει στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας σε αντίθεση με την Μεσογειακή Διατροφή.

Μήνυμα προς τους καταναλωτές!!!

Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων – Διατροφολόγων, όταν απευθύνεστε σε ένα διαιτολογικό γραφείο ή ινστιτούτο αδυνατίσματος με σκοπό να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος ή διατροφής, πριν ξεκινήσετε οτιδήποτε θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τα παρακάτω:
Οποιοδήποτε πρόγραμμα με σκοπό την μείωση του περιττού σωματικού λίπους δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την παράλληλη εφαρμογή ενός επιστημονικού προγράμματος διατροφής. Οποιαδήποτε άλλη μέθοδος που υπόσχεται αδυνάτισμα μόνο με την εφαρμογή μηχανημάτων αισθητικής ή κρέμες αδυνατίσματος ή καφές για αδυνάτισμα ή αγνώστου ταυτότητος φαρμακευτικά σκευάσματα ή αδικαιολόγητη χορήγηση θυροξίνης είναι αντιεπιστημονική και αναποτελεσματική. Ακόμη κι αν υπάρξουν κάποια αποτελέσματα αυτά θα είναι προσωρινά, ενώ τα προβλήματα υγείας θα είναι μόνιμα πχ. Διαταραχή θυρεοειδούς αδένα, διαταραχή ορμονών, αναιμία, διακοπή της περιόδου των γυναικών, πρόωρη εμμηνόπαυση, οστεοπόρωση, εξασθένηση ανοσοποιητικού συστήματος του οργανισμού, ταχύτατη επανάκτηση βάρους και πολλά άλλα. Τα προβλήματα αυτά παρουσιάζονται εντονότερα και εμφανίζονται γρηγορότερα ανάλογα με τον ρυθμό μείωσης του σωματικού βάρους που υπόσχεται η κάθε μέθοδος. Όσο ποιο γρήγορη η απώλεια τόσο μεγαλύτερη και εντονότερα θα εμφανισθούν τα προβλήματα.
Σε κάθε περίπτωση που σας υπόσχονται μείωση του σωματικού βάρους με ρυθμό μεγαλύτερο των τεσσάρων με πέντε κιλών ανά μήνα, να είστε σίγουροι ότι πρόκειται περί κομπογιαννιτισμού και ανορθόδοξες μεθόδους που στόχο έχουν μόνο την απώλεια εισοδήματος του καταναλωτικού κοινού.
Για να εξασφαλίσετε την προστασία της υγείας σας αλλά και την επίτευξη των στόχων που επιθυμείτε θα πρέπει να απευθύνεστε σε επιστήμονες διατροφολόγους – διαιτολόγους και όχι σε αισθητικούς, γυμναστές και διάφορους αυτοαποκαλούμενους διαιτολόγους. Επειδή στην Ελλάδα συχνά παρατηρείται το φαινόμενο του ¨ότι δηλώσεις, είσαι¨ ο ασφαλέστερος τρόπος για να ξέρετε σε ποιον απευθύνεστε είναι ο έλεγχος του πτυχίου του το οποίο θα πρέπει να είναι αναρτημένο σε εμφανές σημείο στο χώρο που εργάζονται μαζί με την άδεια λειτουργίας. Τα πολυπληθή κορνιζωμένα έγγραφα συνήθως είναι πιστοποιητικά παρακολούθησης συνεδρίων και δεν αποτελούν τίτλο πτυχίου! Το αναρτημένο πτυχίο θα πρέπει να αναφέρει: Απόφοιτος του Τμήματος Διατροφής του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης ή Σητείας, Ή Απόφοιτος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Διατροφής με ειδικότητα Διαιτολογίας ή ισότιμημένο πτυχίο του εξωτερικού. Οι απόφοιτοι από αυτές τις δύο ισότιμες τετραετούς φοίτησης σχολές σύμφωνα με την νομοθεσία έχουν το δικαίωμα και την απαιτούμενη επιστημονική κατάρτιση να ασκούν το επάγγελμα του διαιτολόγου. Σε κάθε άλλη περίπτωση διαιτολόγου από πανεπιστήμιο του εξωτερικού θα πρέπει να ελέγχετε εάν το βασικό πτυχίο σπουδών είναι επίσης τετραετούς φοίτησης πάνω στην επιστήμη της διατροφής και όχι κάποιο μεταπτυχιακό τύπου μάστερ πάνω στη διατροφή και οπωσδήποτε να είναι αναγνωρισμένο και μεταφρασμένο από το ΔΙΚΑΤΣΑ. Κάτοχοι πιστοποιητικών από ΙΕΚ ή Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών δεν έχουν δικαίωμα να ασκούν το επάγγελμα του διαιτολόγου. Να ζητάτε επίσης σε κάθε πρόγραμμα διατροφής και κάθε συμβουλευτικό κείμενο που σας δίνεται να υπογράφεται από τον εκάστοτε επιστήμονα διαιτολόγο ώστε να υπάρχει πλήρης ανάληψη της ευθύνης και των συνεπειών του προγράμματος διατροφής που έδωσε. Η υποχρέωση αυτή ισχύει ακόμα και όταν ο διαιτολόγος εργάζεται για λογαριασμό οποιασδήποτε εμπορικής επιχείρησης. Κείμενο χωρίς υπογραφή και σφραγίδα δεν θεωρείτε έγκυρο. Επίσης οι διαιτολόγοι πρέπει να δίνουν προσωπικά ατομικά διαιτολόγια βασισμένα στις προσωπικές ατομικές απαιτήσεις του καθενός πελάτη – ασθενή και όχι ένα διαιτολόγιο φωτοτυπία ή απλές συμβουλές ονομάζοντας τες ¨δίαιτα¨!
Πριν αποφασίσετε από πού θα ζητήσετε βοήθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματός σας, ερευνήστε πολύ καλά την επιστημονική επάρκεια αυτών που απευθύνεστε. Από την εγκυρότητα του πτυχίου του μέχρι τον επαγγελματικό εξοπλισμό του γραφείου του (επαγγελματικό ζυγό και όχι απλό ζυγό μπάνιου, επαγγελματικός λιπομετρητής και όχι ζυγαριά μπάνιου που υποτίθεται ότι κάνει και λιπομέτρηση, λιπομέτρηση μόνο στα πόδια ή μόνο στα χέρια δεν υφίσταται για έγκυρα αποτελέσματα πρέπει να μετράμε ανόμοια πράγματα ένα χέρι κ ένα πόδι ή και τα 4 άκρα ταυτόχρονα, μανόμετρο, αναστημόμετρο, δερματοπτυχόμετρο, πυραμίδα τροφίμων) .Επίσης μην προκαταβάλλετε ποτέ όλο το πόσο της θεραπείας που σας προτείνεται. Ξεκινήστε δοκιμαστικά το πρόγραμμά σας κι αν σας ταιριάζει τότε συνεχίστε. Κατά την πρώτη επίσκεψη-ενημέρωση σε οποιοδήποτε ινστιτούτο μην κρατάτε ποτέ μαζί σας πιστωτική κάρτα ή κάρτα ανάληψης τραπεζικού λογαριασμού και σε καμία περίπτωση μην δεχτείτε να σας βγάλουν οι ίδιοι πιστωτική κάρτα! Μετά την ενημέρωση αποσυρθείτε και σκεφτείτε πολύ καλά πριν ξεκινήσετε κάτι. Να είστε σίγουροί ότι οι προσφορές που ίσχυαν μόνο για τη συγκεκριμένη μέρα που ενημερωθήκατε θα ισχύουν και την επόμενη και μπορούν να γίνουν και καλύτερες αν επιμείνετε περισσότερο.
Για να είστε σίγουροι, εμπιστευτείτε τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων – Τεχνολόγων Τροφίμων και Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων καθώς και της Ένωσης Διαιτολόγων-Διατροφολόγων Ελλάδος είτε σε αυτόνομα διαιτολογικά γραφεία, είτε σε αλυσίδα ινστιτούτων. Ο Νόμος καθορίζει ότι χωρίς την ύπαρξή τους και την προσωπική επαφή τους με τους πελάτες δεν υφίσταται η νομική λειτουργία του χώρου!